lørdag den 9. marts 2013

Zinkbakker og Zenskåle

   Atelieret må igen i år stå model til mine forspiringsprojekter! Her er ejendommens eneste rigtig optimale betingelser: En konstant temperatur på 19 o C, nordvendt vindue, ingen direkte sol men masser af lys! I år skal jeg heller ikke forspire særlig meget, da vi jo har fået drivhus, men noget skal jo i gang i marts! Jeg bruger Zinkbakker og Zenskåle :-) Zinkbakkerne er med træhåndtag og gode og dybe, Zenbskålene er flade, japanske keramikskåle, egentlig beregnet til Bonsai, men også ganske gode til at så i!
   Lavetera Trimmetris - Pink Blush Mamelukærme i Zenskål!


   Sporebaldrian: Centranthus Ruber Miks

   I midten de helt u-undværlige Stolte Kavalerer, som jeg slet ikke kan få startet hurtigt nok, selv om jeg sagtens kunne have ventet og alligevel fået tidlige blomster :-) og ude til højre en lille men eksklusiv bakke med måske 50 frø af Maryland Appleblossom Løvemund

   Dagens største frø var 3 store kerner af Avocado, de fik hver sin potte som senere skal ud i drivhuset. Avocado giver så flotte frodige planter, men ikke altid noget udbytte. Basilikum, salat og dild må vente til vi kan komme i drivhuset. Jeg bruger ikke overdækning men er flittig med overbrusning af jorden, derfor har den lille knaldrøde Vandforstøver sneget sig ind på næsten alle fotos!

3 kommentarer:

Havetrolden sagde ...

Så kom det igen til at krible i mine fingre. Jeg har et drivhus i kasser men mangler endnu at få lavet bund og fundament klart. Heldigvis har entreprenøren der skal lave det lovet at det bliver lavet inden påske, så jeg burde kunne flytte ind i huset i starten af april (når jeg har fået lagt fliser og stillet huset op). Men jeg er nok nødt til at starte lidt op indendørs, lige som dig, så jeg kan få stillet jord-abstinenserne i ro. Stolt Kavaler blev også en af mine yndlinge sidste sommer, da jeg opdagede at snegle og rådyr lader dem stå. Så i år har jeg hjemkøbt 4 forsk. sorter fra England. Glæder mig til nye farver og dobbelte blomster. Appleblossom løvemund lyder skønt, er det frø du har købt i DK?!
God weekend
Helle

Elin sagde ...

Kære Helle,
Tak for din kommentar, og ja jeg har købt frøene hos Frøtorvet, dem har jeg gode erfaringer med!

Det bliver også mit første år med drivhus og vi glæder os helt vildt!

Hanne Tilst sagde ...

Sikke en masse dejlig aktivitet