fredag den 3. maj 2013

Den Vilde Tid

 

Nu starter så Den Vilde Tid, hvor alle de dyr vi hele vinteren har betragtet med forundring og beundring - de Flotte Fasaner, de skønne rådyr, de frække egern og sjove Skovduer, - pludselig bliver forvandlet til de Fandens fasaner der skraber i de nysåede højbede, de trælse rådyr som æder tulipaner og rosernes første, fine skud. Frække Egern bliver endnu frækkere og æder æg i fuglerederne og de før så Sjove Skovduer napper alle de første skud af ærter og bønner!

Fortvivlet farer man rundt med pinde med Hjortetaksolie, bolde lavet af fåreuld eller endnu værre, menneskehår! Men lige lidt hjælper det, skal jeg lige huske at sige! Har prøvet! ALT!

2 kommentarer:

Havetrolden sagde ...

Du mangler at prøve blodmel mod rådyrenes hærgen - det HJÆLPER! Du kan købe blodmel på enhver velassorteret planteskole. Lav en dejlig blanding af vand og blodmel og sprøjt det der hvor rådyrene ikke skal æde. Lugten holder dem på afstand. Du skal, alt efter nedbørsmængden, sprøjte ca. hver 3. uge, men "kuren" er både effektiv, økologisk og billig. 1 kg blodmel koster ca. en 5o'er og der er til mange sprøjt! God jagt!

Elin sagde ...

Tak for rådet, det vil jeg så prøve for i år VIL jeg have roser!

Men sig mig, vil lugten også holde mig på afstand?
Det skulle jo gerne være muligt at dufte til roserne :-)