mandag den 21. august 2017

Vilhelmsdal goes Vegan

Sommeren er ved at være til ende, ferien er slut og vi har igen åbnet vores Bed&Breakfast. De første gæster ankommer i morgen fra England, og næste hold er stamgæster der skal ride konkurrencer på Vilhelmsborg. Vi får også æren af, at have et brudepar boende denne måned, de skal tilbringe deres bryllypsnat her! Det viser sig ved nærmere korrespondance at parret begge er veganere, så min sædvanlige morgenmadsmenu, med croissanter, italienske skinker og salami, samt franske og hollandske oste er helt udelukket!

Det er jo en udfordring, men en spændende een af slagsen! Så googler man og så lykkes det nok at finde noget for den veganske smag.

Der er mange fine blogs og websites med veganske opskrifter og inspiration, bl.a. synes jeg vældig godt om MadBanditten! Her er inspiration at finde, det er helt sikkert! Det bliver nok noget med et stort overdådigt bord med hjemmebagte knækbrød, hapsere, smoothies og frugtsalater!

Som en sidegevinst til min googling af veganske produkter faldt jeg så lige over en spændende omtale af et af mine yndlingsbrands.; nemlig ESPRIT, det internationale modemærke for tøj og livsstilsprodukter. Det viser sig at ESPRIT har indgået partnerskab med dyrerettighedsorganisationen People for Ethical Treatment of Animals (PETA) og har indført PETA-godkendte veganske hangtags for at markere Esprit's veganske skomærker. Vi taler altså Vegan Sneakers og Ballerina! 

Dette er ikke nogen nyhed, men for mig var det! Esprit har fremstillet dem af miljøvenligt syntetisk læder, der ser ud nøjagtigt som det lækreste ruskind. I butikkerne, er de også til at få øje på, da de er forsynes med et stor iøjnefaldende 'VEGAN' tag! Det er bare super at de ikke er bange for at vise det bare lige sådan! Bæredygtighed, økologi, paleo, stenaldermad, re-use vinder stærkt frem i disse år - og nu også vegan shoes! Go for it!


Ingen kommentarer: