torsdag den 1. august 2013

Rosenbedet - nu med frøer

Der dukker stadig flere frøer op, af arten Grøn Løvfrø, og hele tre bor nu i roserne. Ganske dekorativt må jeg sige, og slet ikke helt dumt for de elsker bladlus og kan rigtig guffe i sig. Man kan endda håndfodre de små grønne skønheder, de er ikke bange for noget.

Nu bor der to små frøer i Det Store Bed. I kan se frø nr. 2 sidde nederst i billedet, under en knop. Når det regner smutter de lige ned under blomstens kronblade! Man skulle ellers tro frøer gerne ville have vand, men tilsyneladende ikke Grøn Løvfrø! De elsker at sidde i solen og opsøger gerne de højeste og øverste blomsterhoveder og blade at sidde på.

Frø nr. 3. Denne lille, flade frø bor nu på en buskrose der står i en krukke lige udenfor Bryggerset. Jeg skal hele tiden ud og se efter om den er der endnu!


Ingrid Bergmann Roserne står i fuldt flor, jeg har aldrig haft så mange og flotte roser som i år. Den megen varme, og så det at jeg hele tiden har vandet, har nok en del at sige.


3 kommentarer:

Zep sagde ...

Ej hvor herligt - det har jeg aldrig set før!

Hjerteligst

Stein sagde ...

Så tøffe de var. Jeg har aldri sett den sorten før. Hvordan i all verden klarer de å klatre opp til roseblomstene?
Ha en fortsatt riktig fin dag :-D
Stein

Elin sagde ...

De er også sjældne! Vi har boet her i 6 år, og har indtil nu kun set måske en frø om året!

De har bittesmå sugekopper under tæerne og er gode til at klatre. De kan også sidde på fingrene og er slet ikke bange for mennesker. De er SÅ sjove!