onsdag den 23. januar 2013

En Glad Gartner

 Foto af sidste års  Stolte Kavalerer
Faldt lige over en artikel på Facebook, som omtaler mandag d. 21. januar som Blue Monday - en af de tristeste dage på året, for de fleste mennesker! Artiklen fortsætter med en undersøgelse der viser at folk der arbejder indenfor gartnerifaget  hører til de lykkeligste mennesker i Verden! Det kan jeg nikke genkendende til - tog selv en gartneruddannelse tilbage i 70'erne, mellem først mine 2 år på Designskolen Kolding - og efter 'gartnerboblen' - 4 år på Kunstakademiet. 

Jeg ville simpelthen OGSÅ gerne arbejde med planter og jord! Helt fra jeg var ganske ung, har jeg da også altid sørget for at bo sådan at der var adgang til have, selv i min tid i Aarhus midtby havde jeg en baghave hvor der kunne vokse lidt blomster og persille!




 Haveinteressen har heller ikke godt af at blive sat på stand-by kan jeg mærke, nu hvor hele haven er i dybfryseren og jorden er dækket af sne. Det trækker i én for at komme ud og KOMME I GANG! Nu har vi heldigvis drivhuset, hvor jeg ser frem til at starte op allerede i februar! Kan mærke at det bliver det helt store hit med det drivhus, bare dét at sætte sig derned i 5 minutter - når solen står på - at sidde dér, i lys og luft og fornemmelsen af at være ude skønt man er inde! Det betyder noget og det kan mærkes!
 Læs mere om have-lykke her:
http://www.rhs.org.uk/News/Blue-Monday

2 kommentarer:

Stein sagde ...

Vakkert bilde du har benyttet i dag :-) Det får meg virkelig til å lengte etter vår og sommer! Jeg er helt enig med deg når det gjelder gleden å ha et drivhus! Jeg vet at kanalplast gir bedre vinterisolasjon i et slikt bygg, men ingenting slår den ute-inne følelsen en får i et drivhus av glass! Spesielt når en er omgitt av en så vakker hage som din :-)
Ha en fin dag
Stein

Rose sagde ...

Jeg har sjældent været så glad og energifyldt som efter at jeg har genoptaget haveinteressen igen for et par år siden, så nikker med :-) i forgårs gik jeg i drivhuset og hyggede mig med at klippe det sidste af vinen så den er klar til den kommende sæson. Det var så varmt derinde, 17C, at jeg måtte smide jakken og arbejde i trøjen. Solen er virkelig begyndt at få magt igen, hvor vidunderligt!