fredag den 23. januar 2009

Katten Update

Photobucket
På min Feedjit Counter kan jeg se at der på det seneste har været en del besøg her på bloggen fra Google søgninger på
ordene 'Kat' og 'Prednisolon'.

Det fik mig til at tænke på, at jeg aldrig fik afsluttet historien om min gamle kat. De der har fulgt med her, ved at vores gamle skovkat Lamse desværre døde af alderdomsbetinget sygdom i november sidste år.
Katten var først på en ret skrap Prednisolon kur, der sandsynligvis var medvirkende til, at dens liv blev forlænget med nogle uger. Men tilsidst kunne den ikke mere, og sov stille ind uden smerter, mens vi sad sammen med den. Nu ligger Lamse begravet nede ved søen, sammen med den tidligere ejers hankat Nuser.

Vi kan se at Nuser blev noget ældre end Lamse. Lamse blev 13 år. Der er plads til flere. Min svigerinde har allerede lagt billet ind på en gravplads til sin undulat 'Peter' :-) Du kan læse bloggen om Lamse hvis du klikker på etiketten 'Katte' i højre menu.

5 kommentarer:

intelliwench sagde ...

I can only read a little bit of Norwegian, therefore even less Danish! But since this subject is one I am familar with - the loss of a pet - I would say your picture paints the story well enough.

There are lots of mousies in cat heaven!

Madame sagde ...

Det gør mig ondt, at Lamse er død, Elin! Men det er dejligt, at I har en gravplads til jeres smukke kat.

Vi har mange dyr begravet i vores have - vi har holdt farvede mus og dværghamstere i mange år, inden vi fik vores katte.

Anonym sagde ...

Intelliwench, thanks for your comment anyway :-) I hope you are right about the mousies, my cat was such a good mouser!

Madame. Farvede mus lyder interessant! Jeg kan også godt lide mus som husdyr, men det går jo som bekendt ikke når man har katte. Vi skal have to nye killinger til april og helst halvt skovkatte, så hvis du hører noget om nogen . . .

Ester sagde ...

Som tidligere eier av Nuser, vil jeg bare sige at han altså var en hankat :o) Tænker han ellers sidder i kattehimmelen og skuler ... :o)

Elin sagde ...

Kære Ester, Så hyggeligt at du har fundet min blog! Tak fordi du skrev en hilsen og fortalte om Nuser.
Jeg har straks rettet!

Vi skal nok passe godt på Nuser's lille gravsted.